َ

َ

دنیای غرب‚ زن را به ابتذال کشاند

دنیای غرب‚ زن را به ابتذال کشاند. تا شصت‚هفتاد سال قبل از این‚ در تمام اروپا و کشورهای غربی‚ زن فقط در سیطره مرد - یا مرد خود و یا یک مرد دیگر مثل صاحب کارخانه و مزرعه - می توانست باشد و هیچ حقی از حقوق اصلی یک انسان در یک جامعه متمدن را نداشت. حق رای و حق مالکیت و حق معامله نداشت. بعد آمدند زن را به میدان کار و زندگی و فعالیت اجتماعی کشاندند‚ اما در همان حال‚ تمام وسایل را برای لغزش زن فراهم کردند و او را در متن جامعه‚ رها و بی پناه گذاشتند. سرمایه داران بزرگ‚ سیاستمداران خبیث و پلید و گردانندگان دستگاههای مخفی‚ فکر کردند که می توانند برای کارهای سیاسی و اقتصادی‚ از این وضعیت بهتر استفاده کنند و زن را به ابتذال بکشانند. بله‚ در آن جاها‚ علم و سیاست هم هست و زنها در میدان علم و سیاست هم جلو می روند‚ اما به چه قیمتی همین حالاهم توده وعامه زنها - نه چهار نفر خانم دکتر یا متخصص یا نویسنده و برجستگان و زبدگان - در کشورهای اروپایی و امریکایی که از تمدن غربی حظ زیادی دارند‚ در وضعیت سخت و بی رحمانه یی زندگی می کنند و ستم همسران وستم کاری که بر آنان تحمیل می شود و کارهای سخت و سنگینی که بر دوش آنان می گذارند‚ تحمل می کنند. با این کار‚ وانمود می کنند که زن را وارد میدان اجتماع کرده اند‚ در حالی که فرصت اندیشیدن و فکر کردن و تصمیم گرفتن هم برای آنان وجود ندارد.

ارزش و اعتبار زن

دنیای استکباری سرشار از جاهلیت‚ در اشتباه است که خیال می کند ارزش و اعتبار زن به این است که خود را در چشم مردان آرایش کند تا چشمهای هرزه به او نگاه کنند و از او تمتع بگیرند و او را تحسین کنند. بساط آن چیزی که امروز به عنوان آزادی زن در دنیا و از سوی فرهنگ منحط غربی پهن شده است‚ برپایه ی این است که زن را در معرض دید مرد قرار بدهند تا از او تمتعات جنسی ببرند. مردان از آنها لذت ببرند و زنها وسیله ی التذاذ مردان بشوند. این‚ آزادی زن است. کسانی که در دنیای جاهل و غافل و گمراه تمدن غربی ادعا می کنند طرفدار حقوق بشرند‚ در حقیقت ستمگران به زن هستند. زن را به چشم یک انسان والا نگاه کنید‚ تا معلوم شود که تکامل و حق او و آزادی او چیست....
از روزی که اروپاییها‚ تازه صنایع جدید را به وجود آوردند - در اوایل قرن نوزدهم که سرمایه داران غربی کارخانه های بزرگ را اختراع کرده بودند - و احتیاج به نیروی کار ارزان و بی توقع و کم دردسر داشتند‚ زمزمه ی آزادی زن را بلند کردند‚ برای اینکه زن را از داخل خانواده ها به درون کارخانه ها بکشانند‚ به عنوان یک کارگزار ارزان از او استفاده کنند‚ جیبهای خودشان را پرکنند و زن را از کرامت و منزلت خود بیندازند. امروز آنچه که به عنوان آزادی زن در غرب مطرح است‚ دنباله ی همان داستان و همان ماجراست. لذا ظلمی که در فرهنگ غربی به زن شده است و برداشت غلطی که از زن در آثار فرهنگ و ادبیات غرب وجود دارد‚ در تمام دوران تاریخ بی سابقه است. در گذشته هم در همه جا به زن ظلم شده است‚ اما این ظلم عمومی و فراگیر و همه جانبه‚ مخصوص دوران اخیر‚ و ناشی از تمدن غرب است. زن را به عنوان وسیله ی التذاذ مردان معرفی کردند و اسمش را آزادی زن گذاشتند‚ درحالی که به واقع آزادی مردان هرزه برای تمتع از زن‚ و نه آزادی زن بود.

پیام به سمینار شخصیت زن از دیدگاه امام خمینی (ره)

از اقدام شما جوانان مؤمن و انقلابى در ترتیب این مجمع سپاسگزارم و امید و انتظار دارم که محصول آن ، در تصحیح و تسریع حرکت به سمت جایگاه و منزلت شایسته ى زن انقلابى و مسلمان مؤثر و سودمند افتد.
معلم بزرگ انقلاب حضرت امام خمینى (قدّس سرّه ) نقش زن را در انقلاب چه در پیدایش و چه در استمرار آن و نیز جایگاه او را در تکامل جامعه ى اسلامى و بلوغ اسلامى و انقلابى آن ، بسى بزرگ مى داشت و حق هم همین است و این مستلزم آن است که زن ایرانى و زن مسلمان ، به مجاهدت خود براى رها شدن از دامهاى پرداخته و در راه نهاده ى فرهنگ تباهگر غرب ، با اراده یى راسخ ادامه دهد و به هیچ رو تسلیم اغواى آنان که زن را ابزارى براى پیشبرد سیاستهاى ویرانگر و اسارتبار خواسته اند، نشود. ظرافتى هوشمندانه لازم است که میان تشخص و منزلت علمى و فرهنگى و اجتماعى و هنرى و سیاسى زن ، با تنزل و انحطاط او تا سطح وسیله و ابزارى براى مقاصد سیاسى و شخصى فرق گذاشته شود و این یک ، با آنچه مطلوب و محبوب هر انسان آزاده و آگاه است ، مشتبه نگردد.
اسلام ، آن علوّ رتبه را جایگاه حتمى زن دانسته و سلوک به سوى آن را لازم شمرده و راه آن را با ارزشگذاریها و مقررات و احکامى هموار ساخته است . فرهنگ غرب و بینشى که پایه ى آن است ، اگر آن منزلت را نیز ارزانى زن کند که البته دیدگاه مادّى فاقد آن گستره ى چشم اندازهاى معنوى است یاراى آن ندارد که وارستگى از لذات و شهوات و سرگرمیهاى حقیر را از شخصیت زن جداسازد؛ بلکه این را اصل شمرده ، پایه ى قضاوت خود درباره ى جوامع و عقاید قرار مى دهد.
تبلیغات استکبارى و صهیونیستى ، در این چند سال که سعى مى کند ایران اسلامى را ضد زن وانمود کند، بهانه یى جز این ندارد که در ایران امروز، فساد اجبارى و تحمیلىِ ساخته ى دست رژیم مزدور غرب متوقف شده و رسم برهنگى و آمیزش ناسالم زن و مرد، برافتاده است .

ادامه مطلب ...

حــجــابــــ؟؟؟؟!!!

سرکلاس بحث این بود که چرا بعضی از پسرهایی که هر روز بایک دختری ارتباط دارند، دنبال دختری که تا به حال با هیچ پسری ارتباط نداشته اند برای ازدواج می گردند! اصلا برایمان قابل هضم نبود که همچین پسرهایی دنبال این طور دخترها برای زندگیشان باشند!

این وسط استادمان خاطره ای را از خودش تعریف کرد:

ایشان تعریف میکردند من در فلان دانشگاه، مشاور دانشجوها بودم، روزی دختری که قبلا هم با او کلاس داشتم وارد اتاقم شد، سر و وضع مناسبی از لحاظ حجاب نداشت، سر کلاس هم که بودیم مدام تیکه می انداخت و با پسرا کل کل می کرد و بگو بخند داشت، دختر شوخی بود و در عین حال ظاهر شادی داشت. سلام کرد گفت حاج آقا من میخواستم در مورد مسئله ایی با شما صحبت کنم، اجازه هست؟
گفتم بفرمایید و شروع کرد به تعریف کردن.

"راستش حاج آقا توی کلاس من خاطر یه پسرَ رو میخوام، ولی اصلا روم نمیشه بهش بگم، میخوام شما واسطه بشید و بهش بگید، آخه اونم مثل خودم من خیلی راحت باهام صحبت میکنه و شوخی میکنه، روحیاتمون باهم می خوره،

ادامه مطلب ...

حجاب زنان مسلمان!!!

در خبر ها متوجه حضور شما در سومالی شدم و نیت خیر شما را در کمک به مردم گرسنه و مظلوم سومالی دیدم . اما این تمام دانسته هایم نبود . لذا برآن شدم تا توصیه ای از باب آشنایی که با مردم خارج از سرزمین مان ایران دارم ،  خدمتتان عرض کنم . 

خواهرم .... اگر به تاریخ مراجعه کنید داستانی به نام " شعب ابیطالب " خواهی دید که مسلمانان از ظلم و ستم به ستوه آمده و بدستور پیامبر در آن اسکان یافتند ، در زیر آفتاب و در سرزمین خشک و بی آب و علف در سرزمین کوهستانی مکه .
حتما داستانش را شنیده اید ..... یادم می آید حضرت روح الله در مورد حصراقتصادی امریکا فرمودند " ما فرزندان شعب ابیطالبیم " ! یعنی نان را بر ما نبرید که پیامبر ما روزه را دستور فرموده ... آب را بر ما مبرید که ما فرزندان کربلاییم و مقتدایمان حسین بن علی است ....

خواهرم .. مردم سومالی مسلمانند .. و قدری که اطلاع دارم از محبین خاص اهل بیت علیهم السلام. تصاویر حضور شما در سومالی را دیدم .... نه برازنده یک مسلمان بود و نه در شأن یک ایرانی ... و نه خاصه یک زن مسلمان و الگو به عنوان هنرمند .... خصوصا که از شبکه Ifilm شما را در سریال یوسف پیامبر هم دیده اند و میشناسند ...

خواهرم ...به شما توصیه میکنم عکسهای انجلینا جولی یهودی کابالیست را ببینید . خصوصا سفری که افغانستان داشت .. اگر فرصت ندارید به این عکسها نگاه کنید : ادامه مطلب ...

حجاب چشم ها

 براى کنترل نگاه از گناه راهکارهایى وجود دارد که مهم‏ترین آن‏ها عبارتند از:

۱- خداباورى: اعتقاد به خدا و یقین داشتن به این که انسان در محضر خدا است و خدا ناظر بر تمام احوال و درون آدمى است، به انسان کمک مى‏کند نگاه خود را کنترل نماید. امام صادق(ع) مى‏فرماید: «فروبستن چشم از گناه میسّر نیست مگر این که انسان عظمت و جلال پروردگار را در قلبش مشاهده کرده باشد».

از امام على(ع) سؤال شد: توانایى بر کنترل چشم چگونه حاصل مى‏شود؟ حضرت فرمود: «این که خود را تحت قلمرو سلطان آگاه از همه مسائل بدانى و تسلیم او باشى»

۲- توجه به آثار فروبستن چشم: اگر انسان بداند کنترل نگاه چه آثار و برکاتى دارد، قطعاً بر ادامه آن تشویق خواهد شد. آثار و فوائدى که بر چشم پوشى مترتب است، عبارتند از:

الف) راحتى دل: کسى که چشمش را فرو بندد، دلش را آرام کرده است.

با چشم چرانى انسان احساس آرامش نمى‏کند، زیرا احساسات و غرایز شهوانى تمام ناشدنى و سیرى‏ناپذیر است و نفس اماره انسان را به بدى و زشتى هر چه بیشتر وادار مى‏کند.

امام على(ع) مى‏فرماید: «کسى که چشم فرو بندد، دلش را صفا داده است».

ب) کشف حقایق: رسول اکرم(ص) مى‏فرماید: «چشمتان را فرو بندد تا عجائبى را ببینید».
ج) شیرینى عبادت را حس کردن: پیامبر اسلام(ص) مى‏فرماید: «مسلمانى چشم خود را از زن نامحرم فرو نمى‏بندد مگر آن که خداوند شیرینى عبادتش را در دل او ایجاد مى‏کند»

ادامه مطلب ...

پیامدهای رعایت و عدم رعایت حجاب

پیامدهای رعایت و عدم رعایت حجاب

حجاب

رعایت حجاب    

عدم رعایت حجاب

۱-رضای خدا   

۲-مورد توجه اولیای خدا واقع  شدن              

۳-ناامید شدن شیطان

۴-تقویت اراده و تسلط بر نفس

۵-امنیت فردی و اجتماعی

۶-کمک به حفظ سلامت جامعه

۷-کمک به حفظ سلامت خانواده و گرمی آن

۸-آرامش روحی در اثر اطاعت از پروردگار

۹-کمک به رشد فرهنگ و اقتصاد جامعه  

۱۰-تثبیت ارزش و حرمت واقعی در جامعه

۱۱-مجری حکم قرآن شدن

۱۲-شریک جرم دیگران نبودن

۱۳-تشویق دیگران در رسیدن به ارزش ها

۱۴-دعای خیر خوبان را پشت سر داشتن

۱-ناخشنودی پروردگار

۲-مورد توجه افراد غافل و خطاکار واقع شدن

۳-امیدوار نمودن شیطان

۴-تضعیف اراده در اثر اطاعت از هوای نفس

۵-به خطر انداختن خود و دیگران

۶-از بین بردن سلامت معنوی جامعه

۷-سرد شدن روابط و به خطر افتادن نظام خانواده

۸-افزایش تنش و نگرانی

۹-تضعیف قوه ی فرهنگی و اقتصادی جامعه

۱۰-کم کردن ارزش و حرمت زن

۱۱-مجری نقشه های بداندیشان وشیادان قرارگرفتن

۱۲-مشارکت در جرم و خطای دیگران

۱۳-دور کردن دیگران از ارزش ها

۱۴-محرومیت از دعای خیر خوبان

 

نوع حجاب مادر وخواهرم را دوست دارم

    

نوع حجاب مادر وخواهرم را دوست دارم
فرزند شهید طوسی در بازدید از نمایشگاه عفاف وحجاب  مازندران طی گفتگویی اختصاصی با سایت استانداری، عدم رعایت حجاب و عفاف باعث سست شدن بنیان خانواده، رواج بی بند و باری، پایین آمدن بهره‌وری نیروی انسانی،  از بین رفتن قدرت تفکر و تأمل دانست و افزود: رعایت فرهنگ عفاف وحجاب می‌تواند از بسیاری ازناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری کند.
طوسی با اشاره به چالش های فراروی مسأله حجاب به عنوان پدیده ای اجتماعی و فرهنگی گفت: حجاب به طور قطع از مسائل ضروری دین مبین اسلام است و کسی نمی تواند به آن خدشه ای وارد کند.
وی، حجاب و عفت را زمینه حفظ آرامش روحی و روانی مسلمانان دانست و افزود: اگر عفاف و عفت را ریشه درخت بدانیم، حجاب درواقع میوه و ثمره آن، خواهد بود که مسلماً  فساد درون و ریشه درخت باعث تباهی میوه آن ، میگردد .
دختر شهید طوسی ، رعایت عفاف را هم در مردان و زنان ضروری وعدم رعایت آن را بی حرمتی به آرمانها وارزشهای شهدا دانستند و یادآور شد: شهادت جوانان به دلیل حفظ عزت و شرف ایران اسلامی بود و روا نیست در پیچ خم  روزگار ارزشها وآرمانها به ورطه فراموشی سپرده شود و ضرورت آن کم رنگ گردد.
محمد حسن، نوه شهید طوسی که مادر خود را همراهی می کرد با شرکت در این گفتگو گفت: نوع حجاب مادر وخواهرم را دوست دارم.
این بازدید کننده خردسال  با اشاره به نحوه پوشش بازیگران فیلم های خارجی ویا کارتون ها گفت: چه خوب بود تلویزیون در تمام برنامه هایش برای کودکان از بازیگرانی که حجاب درست وکاملی دارند استفاده می نمود.
شِیما فرزند دیگر خانم طوسی که دانش آموز کلاس اول راهنمایی مدرسه تیزهوشان است نیز با اشاره اجرای طرح حجاب ریحانه النبی در مدارس گفت: این طرح تا حدودی توانست دختران را به حجاب علاقمند کند .
وی گفت: باید سریال ویا فیلم هایی در مورد حجاب ساخته شود تا بتوانیم از آن الگو بگیریم چراکه تلویزیون و رایانه در دنیای امروز بعد از پدر ومادر دومین نقش را در الگوبرداری بچه ها دارند..

برگزاری دوره مودت در بابل

به گزارش دفتر امور بانوان و خانواده استان ، دوره دو روزه آموزش مهارت های زندگی با رویکرد دینی ویژه زوجین جوانی که حداکثر ۵ سال از تاریخ ازدواجشان می گذرد ،‌این بار در شهرستان بابل برگزار می گردد
این دوره ۲ روزه با عنوان طرح مودت تا کنون طی چندین مرحله در شهرستان های ساری و تنکابن با استقبال بی نظیر زوجین برگزار شد
نشاط در روابط زناشویی ، امنیت روانی و اعتماد متقابل زوجین ویژه آقایان و بانوان – احکام فقهی خانواده و روابط زناشویی – مهارت های زندگی  با رویکرد دینی – بهداشت روابط زناشویی – نقش رسانه در خانواده از جمله کلاس های این دوره است که توسط اساتید برجسته حوزه و دانشگاه و پزشکان متخصص در تاریخ های ۱۶ الی ۱۷ دی ماه سال جاری در شهرستان بابل در حال برگزاری است

راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب درمازندران

به گزارش دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، زنان مومن و مسلمان با حضور پر شور خود در راهپیمایی بزرگ عفاف و حجاب که به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب در مرکز شهر ساری برگزار شد شرکت و ضمن محکوم کردن شبیخون فرهنگی دشمن ، از طرح های در حال اجرای کشور در زمینه عفاف و حجاب حمایت کردند.
این راهپیمایی که از ساعت ۹:۳۰ صبح آغاز شد با حضور در گلزار شهدای ساری و قرائت بیانیه به منظور تجدید عهد و پیمان با شهدا و امام راحل و آرمان های مقدس جمهوری اسلامی ایران به پایان رسید.
متن بیانیه قرائت شده بدین شرح است :
بیانیه شرکت کنندگان در راهپیمایی روز ملی عفاف و حجاب
گلزار شهدای ساری – استان مازندران
 عفاف و حجاب از ضروریات دین مبین اسلام و از اوامر صریح حضرت پروردگار در قرآن کریم است. قرآن کریم و روایات معصومین(ع) به صراحت همگان را به رعایت اصل مترقی عفاف و حجاب دعوت می‌کند، بی‌تردید مردم ایران که پس از سال‌ها مبارزه و با نثار خون‌های فراوان، حکومت سراسر ظلم طاغوت را برچیدند، به دنبال احیای اسلام و موازین و قوانین مترقی آن بوده و هرگز اجازه نمی‌دهند که فساد و فحشا دیگر بار این کشور اسلامی را فرا بگیرد. ملتی که جوانان خود را در راه اسلام فدا کرده و سال‌ها در برابر کشف حجاب رضاخانی ایستادگی کرده، ‌نمی‌خواهد و نمی‌گذارد که چنین پدیده‌ شومی گریبانگیر دختران و پسران این کشور شود و سلامت معنوی جامعه را به خطر اندازد، همچنین از حقوق مهم شهروند جامعه اسلامی آن است که محیط او آلوده به بی‌بندوباری و عدم رعایت حجاب و عفاف نباشد و مسئولان جامعه باید در نگهداشت این حق تلاش کنند.

ادامه مطلب ...

به راستی این حجاب لذتی دارد؟

      

نمى‏دانید؛ واقعاً نمى‏دانید چه لذتى دارد وقتى سیاهى چادرم، دل مردهایى که چشمشان به دنبال خوش‏رنگ‏ترین زن‏هاست را مى‏زند.نمى‏دانید؛ واقعاً نمى‏دانید چه لذتى دارد وقتى در خیابان و دانشگاه و... راه مى‏روید و صد قافله دل کثیف، همره شما نیست.

نمى‏دانید؛ واقعاً نمى‏دانید چه لذتى دارد وقتى سیاهى چادرم، دل مردهایى که چشمشان به دنبال خوش‏رنگ‏ترین زن‏هاست را مى‏زند.
نمى‏دانید چقدر لذت‏بخش است وقتى وارد مغازه‏اى مى‏شوم و مى‏پرسم: آقا! اینا قیمتش چنده؟ و فروشنده جوابم را نمى‏دهد؛ دوباره مى‏پرسم: آقا! اینا چنده؟ فروشنده که محو موهاى مش‏کرده زن دیگرى است و حالش دگرگون است، من را اصلاً نمى‏بیند. باز هم سؤالم بى‏جواب مى‏ماند و من، خوشحال، از مغازه بیرون مى‏آیم.
نمى‏دانید؛ واقعاً نمى‏دانید چه لذتى دارد وقتى مردهایى که به خیابان مى‏آیند تا لذت ببرند، ذره‏اى به تو محل نمى‏گذارند.
نمى‏دانید؛ واقعاً نمى‏دانید چه لذتى دارد وقتى شاد و سرخوش، در خیابان قدم مى‏زنید؛ در حالى که دغدغه این را ندارید که شاید گوشه هاى از زیبایى‏هاتان، پاک شده باشد و مجبور نیستید خود را با دلهره، به نزدیک‏ترین محل امن برسانید تا هر چه زودتر، زیبایى خود را کنترل کنید؛ زیبایى از دست رفته‏تان را به صورتتان باز گردانید و خود را جبران کنید.
نمى‏دانید؛ واقعاً نمى‏دانید چه لذتى دارد وقتى در خیابان و دانشگاه و... راه مى‏روید و صد قافله دل کثیف،

ادامه مطلب ...

نقش حجاب و عفاف در عظمت زن

            

حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشری و بویژه جوامع اسلامی مطرح است. همواره این دو واژه در کنار هم به کار برده می‌شوند و در نگاه اول به نظر می‌آید هر دو به یک معنا باشند اما با جستجو در متون دینی و فرهنگنامه‌ها به نکته قابل توجهی می‌رسیم و آن تفاوت این دو واژه است. در برخی کتب لغت حجاب را این‌گونه تعریف کرده‌اند: «الحجاب، المنع من الوصول» حجاب یعنی آنچه مانع رسیدن می‌شود.
برخی گفته‌اند حجب و حجاب هر دو مصدر و به معنای پنهان کردن و منع از دخول است و به عنوان شاهد آیه شریفه «و من بیننا و بینک حجاب»‌(فصلت، آیه 5) را ذکر کرده‌اند. در دیگر کتاب‌های لغت حجاب را به معنای پرده آورده و نوشته‌اند: امراه محجوبه؛ زنی که پوشانیده است خود را به پوشاندنی.
با توجه به معانی ذکر شده در می‌یابیم حجاب امری ظاهری و در ارتباط با جسم است، اگرچه این پوشش برخاسته از اعتقادات و باورهای درونی افراد است ولی ظهور در نشئه مادی و طبیعی دارد یعنی پوشش ظاهری افراد و بویژه زنان را حجاب می‌گویند که مانع از نگاه نامحرم به آنان می‌شود. عفاف نیز دارای معانی گوناگونی است که در مجموع تعریف کاملی را به ما خواهد داد. راغب اصفهانی در مفردات القران می‌نویسد: العفه حصول حاله للنفس تمتنع بها غلبه الشهوه؛ عفت حالتی درونی و نفسانی است که توسط آن از غلبه شهوت جلوگیری می‌شود.
البته قابل ذکر است که در قرآن کریم از واژه عفت در دو معنا استفاده شده است، گاه به معنای خود نگهداری و پاکدامنی است و گاه «عفت» به معنای قناعت آمده و مسائل مالی مورد نظر است. آنچه در این مقاله مورد نظر ماست مفهوم اولی است یعنی خود نگهداری از شهوت و مسائل جنسی؛ اگرچه می‌توان برای هر دو معنا واژه عفت را آورد و ضرری به مفهوم آن نمی‌خورد. از مجموع معانی ذکر شده برای حجاب و عفاف می‌توان نتیجه گرفت که عفاف نوعی حجاب درونی است که انسان را از گناه باز می‌دارد. ادامه مطلب ...

تعبیر جالب یکی از مراجع تقلید از چادر

         

ما با حفظ حجاب برتر خود که همان چادر است، در واقع به استواری پایه های دین اسلام و نیز ترویج فرهنگ حیا و عفت اسلامی در جامعه کمک می کنید.
آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید گفت: امروز چادر بانوان از عبای من با ارزش‌تر است؛ چرا که بانوان با حفظ حجاب برتر خود مروج دین اسلام هستند.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از قم، آیت الله صافی گلپایگانی از مرجع تقلید پیش از ظهر امروز طی سخنانی در دیدار جمعی از اعضای کانون مهدویت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه چادر بانوان از عبای من با ارزش تر است، گفت: چادر قداست بسیار بالایی دارد و بانوان چادری در حقیقت مصداق زنان دین دار در عصر و زمانه ما بشمار می روند.


وی خطاب به بانوان حاضر در جلسه افزود: شما با حفظ حجاب برتر خود که همان چادر است، در واقع به استواری پایه های دین اسلام و نیز ترویج فرهنگ حیا و عفت اسلامی در جامعه کمک می کنید.

صافی گلپایگانی با اشاره به این که احکام، امانت خدا در دست ماست، تاکید کرد: نماز، روزه، حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و غیره از امانات خداوند است که ضمن عمل کردن به آن باید این امانت ها را خوب نگه داشت.

ادامه مطلب ...

آرامش روانی در حجاب

       

یکی از آثاری که حفظ حجاب می تونه در جامعه داشته باشه ایجاد آرامش روانیه
از نگاه یه خانم به مساله نگاه کنید. صبح از خونه میاد بیرون بره سر کارو درس و دانشگاه و اداره و… بخوای نخوای هستند کسانی تو کوچه خیابون که آدما رو بر اساس تیپ و رنگ و نگار و ظاهر و آرایش و تناسب اندام و عشوه و … ارزش گذاری می کنند. حساب کن همه نگاه هایی که بهت میشه برای ارضاء نیاز جنسی و شهوانی افراد باشه. قیمتت قیمت لباسی باشه که تنته. عطری که ازت بلند شده، رژی که به لب داری، و… و نه بیشتر. برا اینا هیچ ربطی نداره که مهندسی، دانشجویی، دکتری، محصلی، هنرمندی، کارمندی، احساس داری، یانه. همینی که میبینن بسشونه. عاشق این اندامند. تو تن هرکی باشه مجذوب اون میشن.

 نمی دونم با این اوضاع و احوال روحیه و انگیزه و اعصاب برات می مونه که به خاطر این افراد خودتو به آب و آتیش بزنی و فداکای کنی و زحمت بکشی؟
حالا از نگاه یه پسر جوون به مساله نگاه کنید. صبح از خونه زدی بیرون. آخر هفته امتحان داری. می خوای بری بشینی پارک درستو بخونی. میری میشینی رو نیمکت پارک. هنوز نیم ساعتی نخونده شاهد آدمای همه رنگ و همه طرح و لباسهای تنگ و عطرهای فرانسوی و های های خنده و عشوه و قرار و …
ادامه مطلب ...