َ

َ

حجاب جامعه یک پتانسیل انسانیت است

            

در هر جامعه حوادثی رخ میدهد که به حوادث دیگر منتهی میشود سپس در نسل های بعدی این حوادث در ذهن ما دیگر رخ نمی دهد زیرا آن حودث قبلی ما را تربیت کرده وما به آن عادت کردیم ذهن ما بر اساس آن شکل گرفته و دیگر حادثه ای احساس نمیکنیم در حالی آن حوادث در حال رخ دادن است ولی در ذهن ماوجود ندارد یکی از این حوادث میتواند عریان گرایی باشد اگر جامعه به سمت عریان گرایی رود ابتدا آمار تجاوزهای جنسی و روابط آزاد بالا میرود تجاوزهای جنسی می تواند با برگزاری مراسم های شبانه کمی کاهش پیدا کند ولی جلوی آن را نمیتواند بگیرد سپس افراد جامعه آستانه تحریک پذیریشان افزایش پیدا میکند یعنی عریانی برایشان عادی میشود دوباره این آمار به حالت تعادل خودش در این شرایط می رسد چون دیگر این نیاز در بیرون خانواده برطرف میشودطلاقهای آن جامعه افزایش میابد نکته این است که در ابتدا هم آمار طلاقها افزایش میابند ولی افزایش آمار تجاوز جنسی و روابط آزاد قابل مشهودتر است باز هم آمار

ادامه مطلب ...

نگاههایی که با نفرت به سمت پلیس های زن پرتاب می شود.

            

ون های گشت ارشاد. دخترانی که تا ماموران پلیس را از دور می بینند، راه خود را کج می کنند. نگاههایی که با نفرت به سمت پلیس های زن پرتاب می شود. جیغ و فریادی که هر چند ساعت یک بار در گوشه ای از میدان بلند می شود. این، تصویر تکراری این روزها در برخی میدان های شهر تهران است.

بیش از سه سال از روزی که میرحسین موسوی به انتقاد از برخوردهای نسنجیده پلیس با دختران و زنان پرداخت و وعده داد که در صورت رسیدن به ریاست جمهوری، «گشت‌های ارشاد را جمع می‌کنم» می‌گذرد. اکنون موسوی در حصر خانگی است، حاکمیت همچنان به رفتار غیر عقلانی اش ادامه می دهد و حرمت و کرامت مردم در خیابان ها و ملأ عام همچنان مورد بی اعتنایی قرار می گیرد.

خبرنگار کلمه برای چند ساعتی با مردمی که پیگیر وضعیت دختران بازداشت شده ی خود بوده اند، همراه شده و از وضعیت یکی از پایگاه های پلیس گزارشی تهیه کرده که در ادامه می خوانید:

جمعیت زیادی جلوی پایگاه شماره … ایستاده اند. بیشتر از ۳۰ نفر. در سنین و تیپ های مختلف. پیر و جوان. زن و مرد. ساعت های طولانی انتظار پشت در بزرگ آهنی باعث شده زبان به گلایه باز کنند. اما گوشی از داخل این پایگاه برای شنیدن حرف های آنها...

ادامه مطلب ...

حمله شدیدمطهری به عملکرد مشایی و احمدی​نژاد

           

حمله شدیدمطهری به عملکرد مشایی و احمدی​نژاد:با این تفکرتان درباره حجاب، به فکر کاباره​ هم باشید!مسئله دیگر موضوع عفاف و حجاب است، که در اثر تشویق و ترغیب‌های پیدا و پنهان آقای رئیس‌جمهور به بدحجابی و بی‌حجابی، اکنون به وضع اسف‌باری رسیده است. آقایان مشایی و احمدی‌نژاد صریحاً پاسخ بگویند که در مسئله پوشش آیا روش اسلام را قبول دارند که می‌گوید هرگونه تحریک جنسی در سطح جامعه ممنوع است و التذاذات جنسی منحصر به کادر خانواده است، یا روش غربی را قبول دارند که می‌گوید هرگونه تحریک جنسی در سطح جامعه آزاد است و برای آن‌که عقده‌های روانی پدید نیاید، اماکن ویژه ارضاء غریزه جنسی نیز برقرار است. ما نمی‌توانیم روش بینابینی را عمل کنیم که نه اسلام است و نه غرب، و به تعبیر دیگر، هم اسلام است و هم غرب و اکنون ما مصداق این شعره حافظ شده‌ایم که: «یک دست به مصحفیم و یک دست به جام گه نزد حلالیم و گهی نزد حرام»
آقایان مشائی و احمدی‌نژاد که زیرکانه وضعیت پوشش اسلامی در جامعه را به اینجا رسانده‌اند که پوشش استاندارد شلوار و مانتوی آزاد تا زانو را تبدیل به وضعیت فعلی کرده‌اند و در واقع
ادامه مطلب ...

برو بمیر !! ( تنها راه کسانی که قدم در راه ازدواج دائم نهادند .!)

                     

جوانی ۲۵ ساله را فرض کنید ،مشغول به درس و تحصیل در دانشگاه !.
با توجه به فضای جامعه و محیط داشگاه و الحمدالله به یاری ماهواره و فیلم های پورنو ،سکسی و اینترنت نورانی ، این جوان ۳ راه برای کنترل شهوت خود دارد !

۱_ ازدواج دائم
۲_ خویشتن داری جنسی
۳_ ازدواج موقت

البته ما فرض را بر این گرفتیم که این جوان از یک خانواده ی مذهبی و پرهیزکار هستند که قالبا در جامعه ی ما با این فرض راه چهارمی هم پیدا می شود که بیشتر خانم های متدین و بساز و دختر های عاشق اردواج دائم و مخالف ازدواج موقت پیشنهاد می کنند
و این راه چیزی نیست جز:

۴_ برو بمیر !

حالا ما به اولین راه که بحث خودمون هست بیشتر کار داریم و سه راه بعدی را فعلا کنار خواهیم گذاشت
فرض را گرفتیم که این پسر جوان قدم در راه ازدواج دائم گذاشته و والدین را برای رفتن به خواستگاری راضی کرده است .
و اما شب خواستگاری :
اول اینکه هر آقا پسری باید بداند که اگر فردوسی زنده بود هفت خوان رستم را بر اساس هفت خوان شب خواستگاری جوان های امروزی می نوشت چون که اینطوری شاهنامه جذاب تر هم می شد !!
و اما هفت خوانی که جوان قصه ی ما باید از آن عبور کند :

ادامه مطلب ...

هییییی روزگار ...

مسافر کناری مدام خودش را رویم می اندازد، دستش را در جیبش می کند و در می آورد، من به شیشه چسبیده ام اما هر قدر جمع تر می شوم او گشادتر می شود. موقع پیاده شدن تمام عضلات بدنم از بس منقبض مانده اند درد می کنند
(تقصیر خودم بود باید جلو می نشستم)

مسافر صندلی پشت زانوهایش را در ستون فقراتم فرو می کند، یادم هست موقع سوار شدن قد چندانی هم نداشت، باید با یک چیزی محکم بکوبم توی سرش، چیزی دم دستم نیست احتمالاً فکر کرده خوشم آمده که حالا دستش را از کنار صندلی به سمت من می آورد
(تقصیر خودم بود باید با اتوبوس می آمدم)
اتوبوس پر است ایستاده ام و دستم روی میله هاست، اتوبوس زیاد هم شلوغ نیست و چشمان او هم نابینا به نظر نمی رسد ولی دستش را درست در 10 سانت از 100 سانت میله ای که من دستم را گذاشته ام می گذارد. با خودم می گویم ”چه تصادفی” و دستم را جابه جا می کنم اما تصادف مدام در طول میله اتفاق می افتد
(تقصیر خودم است باید این دو قدم راه را پیاده می آمدم)

ادامه مطلب ...

فیلم سخنرانی حاج آقا پناهیان با موضوع حجاب مسأله ما نیست

                     
فیلم سخنرانی حاج آقا پناهیان با موضوع حجاب مسأله ما نیست را خدمت شما گرامیان تقدیم می کنیم.
در این سخنرانی موضوعات زیر مورد بررسی قرار می گیرند:

حجاب مسأله ما نیست:
۱-وضع فعلی حجاب بسیار عالی است.
۲- حجاب رسانه اسلام انقلابی است.
۳- حجاب معضل جوامع غربی است.
۴- رواج بد حجابی نقشه ای سیاسی است.
۵- حجاب یک مسأله علمی است.

ادامه مطلب ...

نگاه شجریان به حرف دین!!!

                    

محمدرضا شجریان رو که دیگه میشناسید؟؟ ایشون یکی از خواننده های با سابقه ی کشورمون هست که ماه رمضون با صدای زیبای اون و در قطعه ی «ربَّنا»، یاد آور صدای زیبای این خواننده س!

اما این خواننده با وجود اینکه کارهای زیبایی داشت و در دل مردم ایران جا کرده بود،در اظهاراتی نسنجیده و غیر معقول حرف خودشو در مقابل حرف دین قرار میده و نظری میده که انسان رو در مورد تدین و سطح ایمان اون به شک وامیداره!!!

ایشون در یکی از مصاحبه هاش به صراحت میگه که خواننده گی زن ها اشکالی نداره و این چه منطقیه ای که صدای مرد برای زنان تحریک کننده نیست ولی صدای زنان برای مردان تحریک کننده س؟؟؟؟

اون با طرح این سوال و همچنین با گفتن اینکه صدای زنان بخشی از موسیقی ماست،این شبهه رو بوجود میاره که حرفی که سال های سال توسط علمای بزرگ شیعی در مورد حرمت خوانندگی زنان گفته شده رو مورد تردید قرار میده!!!

جهت گیری های شجریان در سال های اخیر باعث شده که عزت و احترامی که بخشی از جامعه ی دیندار ایرانی برای این خواننده قائل بودن،از بین بره و نگاه ها نسبت به اون عوض بشه.

زن به قدری از نظر اسلام حساس و ارزشمنده که باید همیشه مثل یه مروارید در جایی امن و به دور از دسترس اغیار قرار بگیره تا مورد آسیب قرار نگیره.

ادامه مطلب ...

چکمه هایی که جدیدا مد شده

       حجاب جاویدان
امروز میخوام درباره پوشش جدیدی صحبت کنم که خیلی هم تو این فصل مد روز شده!
بوت که همه می دونید چیه ؟ بله همین چکمه هایی که جدیدا مد شده و با وجود یارانه ای شدن نون و بنزین و... هنوز عده ای حاضرند مبلغ های گزاف برای این لباس نه چندان آشنا به فرهنگ ما پرداخت کنند.
چکمه هایی زنانه با ساقه های بلند که چشم های هوس ران هر بیننده ای را به سمت صاحب آن جلب می کند.
یکی دو ساله که تو کوچه و خیابون پر شده از مدلهای مختلف این نوع کفش که با تنوع موجود نظر هر خریداری رو به خودش متوجه می کنه. ظاهری شیک و زیبا و قیمت هایی که سر به فلک می کشد.اما واقعا توی کشور ما که یه قطره بارون به زور میاد این چکمه پوشیدن فلسفه اش چیه؟؟
نمی دونم تا حالا دقت کردین بعضی چیزا تو ایران با وجود بی اطلاعی افراد از نحوه استفاده از اونها، ولی خیلی زود مد می شه و کسی هم نمی دونه اصلا دلیلش چیه؟

ادامه مطلب ...

حجاب رفتاری زنان در مقابل نامحرم است

        
سومین نوع حجاب که در قرآن کریم نیز از آن یاد شده و به رعایت آن تأکید گردیده است، حجاب رفتاری زنان در مقابل نامحرم است. به زنان دستور داده شده است به گونه ‎ای راه نروند که با نشان دادن زینتهای خود باعث جلب توجه نامحرم شوند : « وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَّ ؛ (نور/31) و آنطور پای به زمین نزنند که خلخال و زیور پنهان پاهایشان معلوم شود.»
پس جلب توجه هوس رانان و نامحرمان برای جلب توجه کننده باعث خطراتی می شود که گاهاً جبران آن ناممکن خواهد بود و همچنین باعث بر هم ریختن نظم اجتماعی و به وجود آمدن انواع بزه کاریها می گردد.

ازمجموع مباحث طرح شده به روشنی استفاده می‎شود که مراد از حجاب اسلامی، پوشش و حریم قایل شدن در معاشرت زنان با مردان نامحرم در انحای مختلف رفتار، مثل نحوۀ پوشش، نگاه، ‌حرف زدن و راه ‎رفتن است.
بنابراین، حجاب و پوشش زن نیز به منزلۀ یک حاجب و مانع در مقابل افراد نامحرم است که قصد نفوذ و تصرف در حریم ناموس دیگران را دارند. همین مفهوم منع و امتناع در ریشۀ لغوی عفت نیز وجود دارد

چقدر به ارتباط این دو کلمه (مصونیت و محدویت) توجه کردین؟

       حجاب جاویدان  
شاید تا حالا بارها این جمله رو دیده باشید که «حجاب مصونیت است نه محدودیت» اما تا حالا چقدر به معنی کلماتی که تو این جمله به کار رفته فکر کردین و چقدر به ارتباط این  دو کلمه (مصونیت و محدویت) توجه کردین؟

امروز می خوام اول در باره مصونیت و محدودیت چند جمله بنویسم و بعدشم رابطه حجاب و مصونیت رو براتون توضیح بدم
محدودیت = دارای حد بودن  - محدود بودن (لغتنامه دهخدا) limitation
مصونیت = مصون ماندن . محفوظ بودن . حفظ شدن . مامون بودن . immunity
-مصونیت پارلمانی ; در اصطلاح حقوقی ، مصون بودن نماینده مجلس است از تعرض و تعقیب قضایی مگر آنگاه که مجلس از او سلب مصونیت کند.
-مصونیت سیاسی ; مصون بودن عضو دستگاه دیپلماسی است در کشور دیگر از برخی مقررات داخلی و تعقیب و مجازات قضایی و جزایی آن کشور

ادامه مطلب ...

معنی و مفهوم لباس شهرت

       

امروز میخوام به یکی از احکام فقهی که در مورد پوشش است اشاره کنم و در این مورد بنویسم.


ابتدا به معنی و مفهوم لباس شهرت می پردازم:
لباس شهرت لباسی است که پوشیدن آن برای شخص به جهت جنس پارچه ،رنگ ، کیفیت دوخت و یا مندرس بودنش معمول نبوده و خلاف شان او به حساب آید .به طوریکه اگر آن را در برابر مردم بپوشد توجه آنان را به خود جلب کرده وانگشت نما میشود.البته تعریف دیگری هم از لباس شهرت وجود دارد که توجه به این تعریف هم لازمه:برخى گفته‏‌اند: منظور از لباس شهرتى که باید از آن اجتناب کرد، لباسى است که به قصد ریا کارى پوشیده شود و فرد بخواهد مثلا بدان وسیله به زهد و وارستگى مشهور شود. بنابر این، پوشیدن آن بدون قصد ریا جایز است.

ادامه مطلب ...

شور و شوق زن مسلمان

          

امروز که داشتم توی نت دنبال یک سری مطلب می گشتم چشمم به مطلبی افتاد که نتونستم از کنارش راحت رد بشم، مطلبی که وقتی بهش خوب دقت می کنیم به عمق فاجعه پی می بریم.

تازه امروز فهمیدم جنگی که سالهاست بزرگان از اون به عنوان جنگ نرم یاد می کنن چیه و خیلی وقته که شروع شده، اما ما هنوز در خوابیم.

...ما باید شور و شوق زن مسلمان را به سمت زیبایی خودش و پوشیدن کمترین لباس ها بکشانیم تا بیشترین فتنه را برای مردان داشته باشد، باید در ذهن هر زن مسلمان جا بیندازیم که به دنیا آوردن بیش از یک یا دو فرزند زیبایی اش را از بین می برد؛ زن مسلمان باید باید برای زیبایی ظاهرش تلاش کند نه حجاب داشتن که آن زیبایی را می پوشاند، ما باید در راه اینکه هر زن مسلمان به سوی برهنگی برود کار کنیم.
یک خاخام یهودی به نام مردخای فرومار ، از زنان یهودی خواسته بود که هرزگی را در میان جوانان مسلمان به عنوان ابزاری برای از بین بردن هویت عربی و اسلامی آنها و به عنوان یک راه حل نهایی برای مساله درگیری اعراب و اسراییل گسترش دهند ادامه مطلب ...

بیانات حکیمانه رهبر در مورد حجاب

      

مقام معظم رهبری چندی قبل در بیاناتی حکیمانه بحثی را در مورد حجاب در روز زن مطرح نمودند که انصافا جامع و کامل بود.

برای همین قسمتی از بیانات ایشان را برای شما قرار دادم و برای مراجعه به کل مطلب می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

حجاب مایه‌ى تشخص و آزادى زن است؛ برخلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهربینانه‌ى مادیگرایان، مایه‌ى اسارت زن نیست. زن با برداشتن حجابهاى خود، با عریان کردن آن چیزى که خداى متعال و طبیعت پنهان بودن آن را از او خواسته، خودش را کوچک میکند، خودش را سبک میکند، خودش را کم‌ارزش میکند. حجاب وقار است، متانت است، ارزشگذارى زن است، سنگین شدن کفه‌ى آبرو و احترام اوست؛ این را باید خیلى قدر دانست و از اسلام باید به خاطر مسئله‌ى حجاب تشکر کرد؛ این جزو نعمتهاى الهى است.