َ

َ

گشتی در این روزهای اینترنت

در این روزها دو مسئله خیلی در خبرها و تحلیل های اینترنت درمورد حجاب به چشم می خورد…گشتی در این روزهای اینترنتاولین مسئله ای که به شدت به چشم می خورد، این است که مطلبی منتشر شده که فردی بی حجاب است اما پیامبر اکرم(ص) را دوست دارد!من به هیچ وجه نمی خواهم بگویم که وی دروغ می گوید یا آنکه نمی تواند چنین دوست داشتنی مورد قبول باشد اما می توان آن را در یک طیف درجه بندی کرد. اگر ما کسی را دوست داشته باشیم، قطعا به سخنانش گوش جان فرا می دهیم. اگر کسی عاشق کسی دیگر باشد به دلیل آنکه آن معشوق را فراتر از خودش می یابد و تلاش می کند در چشم او خودنمایی کند، هرآنچه معشوق بگوید می پذیرد هرچند از جهت عقلی قابل توجیه نباشد.اگر کسی عاشق پیامبر رحمت (ص) باشد، به سخنان وی باید عمل نماید. یکی از مسائلی هم که در آن وجود دارد، مسئله حجاب است. البته مسائل مختلف دیگری هم هست. ممکن است پسری باشد که چشمی دارد نه هرزه بلکه کنترلش بر آن چشم برایش سخت است وی نیز در درجه ای پایین از عشق به نبی خاتم(ص) قرار می گیرد.و آنهایی که به تمامی (یا اکثر) سخنان نبی اکرم(ص) عمل می نمایند در درجه ای بالاتر از عشق به پیامبر قرار دارند. در اینجا به سخن آیت الله بهجت (ره) اشاره می کنم که ایشان در جلسه خطاب به سوالی که گفت ما چه کنیم برای آنکه بهتر شویم فرمودند: هرآنچه که بلد هستید انجام دهید  

در این روزها دو مسئله خیلی در خبرها و تحلیل های اینترنت درمورد حجاب به چشم می خورد…


اولین مسئله ای که به شدت به چشم می خورد، این است که مطلبی منتشر شده که فردی بی حجاب است اما پیامبر اکرم(ص) را دوست دارد!

من به هیچ وجه نمی خواهم بگویم که وی دروغ می گوید یا آنکه نمی تواند چنین دوست داشتنی مورد قبول باشد اما می توان آن را در یک طیف درجه بندی کرد. اگر ما کسی را دوست داشته باشیم، قطعا به سخنانش گوش جان فرا می دهیم. اگر کسی عاشق کسی دیگر باشد به دلیل آنکه آن معشوق را فراتر از خودش می یابد و تلاش می کند در چشم او خودنمایی کند، هرآنچه معشوق بگوید می پذیرد هرچند از جهت عقلی قابل توجیه نباشد.

اگر کسی عاشق پیامبر رحمت (ص) باشد، به سخنان وی باید عمل نماید. یکی از مسائلی هم که در آن وجود دارد، مسئله حجاب است. البته مسائل مختلف دیگری هم هست. ممکن است پسری باشد که چشمی دارد نه هرزه بلکه کنترلش بر آن چشم برایش سخت است وی نیز در درجه ای پایین از عشق به نبی خاتم(ص) قرار می گیرد.

و آنهایی که به تمامی (یا اکثر) سخنان نبی اکرم(ص) عمل می نمایند در درجه ای بالاتر از عشق به پیامبر قرار دارند. در اینجا به سخن آیت الله بهجت (ره) اشاره می کنم که ایشان در جلسه خطاب به سوالی که گفت ما چه کنیم برای آنکه بهتر شویم فرمودند: هرآنچه که بلد هستید انجام دهید.

واقعا هم همین طور است. هرروز از هر کوی و برزن و مسجد و نماز جمعه ای درمورد حجاب و مسائل دیگر می شنویم اما به آن عمل نمی کنیم درحالی که بلد هستیم و شاید عمل به آنها زحمتی برایمان نداشته باشد. خداوند درمورد پسرانی که چشم خود را از نگاه به نامحرم می پوشانند می فرماید شیرینی ایمان را به آنها می چشانم. باتوجه به مطلبی که در گذشته درمورد تعارف نداشتن خداوند با ما گفتیم، پس حتما شیرینی ایمان به پسرانی که چشم خود را کنترل می کنند چشانده خواهد شد.

دومین مسئله ای که این روزها در اینترنت یافت می شود این است که افرادی در هرجامعه وجود دارند که چه صحیح و چه غلط الگوهایی برای جوانان و مردم جامعه به حساب می آیند. در کشورهای غربی؛ متخصصین، خوانندگان، بازیگران، ورزشکاران و… الگوهای جامعه به حساب می آیند و در جامعه ایرانی نیز با اندکی تغییر همین صنف هایی که عرض شد الگوهای مردم خصوصا جوانان به حساب می آیند. در خبری که اخیرا در یکی از وب سایت ها منتشر شده بود شروع به انتشار عکس هایی از بازیکنان رشته فوتبال به همراه زنان بی حجاب کرده بود.

با چند سوال از این اقدام سخن را به پایان می برم:

آیا انتشار این عکس ها کمکی به رفع آن عمل می کند؟ و آیا این الگوهای جامعه (چه صحیح و چه غلط) در این زمینه هم بر روی مردم جامعه تاثیر نمی گذارند؟

امید وطن دوست – نویسنده اختصاصی وب سایت حجاب برتر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد