مشاور رییس سازمان ملی جوانان ایران در همایش تولدی دوباره با موضوعیت پوشش
و حجاب که در دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد،گفت: زنان در روابط اجتماعی و
کاری مورد آسیبهای جنسی و جسمی هستند و حجاب همچون قصری از آنها محافظت
میکند.
وی اظهار کرد: آزادی درونی و آزادی بیرونی در رابطه با
مساله حجاب وجود دارد، افرادی که حجاب را انتخاب میکنند به آزادی درونی
توجه میکنند و آن را درون خودشان پیدا میکنند.
به گزارش ایران پرس به
نقل از ایسنا، دکتر فروغ نیلچی با بیان اینکه هر کس حیا ندارد به طور یقین
عقل و ایمان هم ندارد، افزود: حیا دو گونه است، حیای ممدوح و حیای مذموم.
بعضی از حیاها احمقانه است، مثلا وقتی به عرصه دانایی نیاز داریم و در حال
انجام اشتباه هستیم، اگر به بهانه حیا و خجالت از دیگران پرسش نکنیم، دچار
نوعی حیای احمقانه شدهایم.
نیلچیزاده با بیان اینکه برهنگی
مجازاتی است که خدا برای آدم و حوا در بهشت در نظر گرفت، خاطر نشان کرد:
بزرگترین هنر انسان این است که وقتی میتواند گناهی را مرتکب شود، از آن
ممانعت کند.
وی تصریح کرد: قاعده زیبایی در این است که پاکدامن باشیم، چرا که پاکدامنی ذاتی است که به زیبایی تعلق میگیرد.
سلام: کلیپ صوتی زیبای ارزش زن، حجاب، عفاف … که سخنان مقام معظم رهبری است درباره حجاب و عفاف و جایگاه زن در جامعه که پیشنهاد میکنم حتما دریافت کنید.
حجم: ۲٫۵۰ مگابایت
این که کدام یک از مرد یا زن با این ویژگی بیشتر مأنوس ترند نیز کلامی در خور بحث است. قرآن کریم سرگذشت عفیفانه حضرت یوسف علیه السلام و حضرت مریم علیهاالسلام را در این باره به تصویر می کشد. هر دو بزرگوار در این مورد امتحان شدند و در پرتو عفاف و پاک دامنی نجات یافتند و سرافراز از امتحان الهی بیرون آمدند؛ ولی واکنش آنان متفاوت بیان شده است:
درباره حضرت یوسف علیه السلام ، عدم اهتمام، فکر، قصه و خیال خلاف را مطرح می سازد و می گوید: آن زن قصد او کرد و او نیز اگر برهان پروردگار را ندیده بود، آهنگ او می کرد. (یوسف:24)
خداوند متعال حضرت یوسف علیه السلام را فردی معصوم یاد می کند که نه فقط به طرف گناه نرفت، بلکه بدی و پلیدی از او دور شد. (یوسف: 24) ولی درباره حضرت مریم علیهاالسلام ، از لحاظ عفیف بودن چیزی فراتر از حضرت یوسف می گوید:
سخن این نیست که اگر مریم علیهاالسلام دلیل الهی را مشاهده نمی کرد، مایل بود، بلکه حضرت مریم علیهاالسلام در مقام نهی از منکر، به فرشته ای که به شکل مردی به حضور او آمده بود، لب می گشاید و می گوید: اگر تو باتقوا هستی، دست به این کار نزن. «من به خدای رحمان پناه می برم اگر تو پرهیزگاری. (مریم: 17)
زنانی که به علت نداشتن زیبایی کافی احساس حقارت می کنند، باید دریابند که درد با درد درمان نمی شود؛ یعنی احساس حقارت را با بیماری خودنمایی نمی توان مداوا کرد. یگانه راه درمان، بازگشت به خویشتن و آراسته شدن به
زیبایی های روحی و اخلاقی است که کاستی های بدنی و زشتی های ظاهری را تحت الشعاع قرار داده و آنها را می پوشاند و جبران می نماید و خدایی که صاحب قلب هاست بدین وسیله او را عزت و محبوبیت حقیقی می بخشد.
نقش تخریبی خودنمایی بر عشق واقعی و مقام معشوق بودن زن
پایه و رکن عشق راستین میان زوجین، صفات پسندیده و اخلاق انسانی و ارزش های معنوی است که در محیط پاک و سالم و به دور از هوس ها و شهوات نامشروع و در فضایی سرشار از معنویت، عفت و حیا رشد می کند ، چرا که
سلامت و امنیت روانی افراد در چنین محیطی تضمین شده و موجبات تعالی فکری و شکوفا شدن استعدادهای اخلاقی و معنوی فراهم می گردد.
بنابراین اساس جامعه ای که زنان، به خود آرایی و نمایش تحریک آمیز خود می پردازند ، پیروی از هوا و هوس و گرایش به شهوات در آن افزایش می یابد و ارزش های دینی و معنوی – که تنها عامل انسانیت و بالندگی فضایل اخلاقی
ادامه مطلب ...وقتی می خواهید برای خانه یک یخچال بخرید چه می کنید ؟ معیار انتخاب شما چیست ؟ جنس؟ اندازه ؟ ظاهر زیبا ؟ و یا . . . کدام مهم تر است ؟ برای خرید لباس ، چطور ؟ برای خرید کاغذ کادو ، چطور؟
وقتی می خواهیم یک کاغذ کادو بخریم ، تا برای چند ساعت هدیه ای را در آن بپیچیم و بعد کاغذ را پاره کنیم و دور بیندازیم ، اولین ملاک ما برای انتخاب کاغذ کادو ، ظاهر زیباست ؛ چرا که جنس و کیفیت ، وقتی مطرح است که بخواهیم برای مدتی ماندگاری داشته باشد .آیه نازل شد که ای رسول ما، بگو به زنان با ایمان، به همسران خودت، که اگر میخواهند به حیا و عفت معروفتر و شناخته شدهتر باشند، جلباب بپوشند؛ تن پوش کاملی که کل بدن را میپوشاند. یعنی اگر دنبال ایمنی بیشتری هستند این حجاب کامل را انتخاب کنند. بنابراین، مدل حجاب در قرآن آمده است. پس هر لباسی که تمام بدن را بپوشاند، محرک نباشد و مفسدهآور نباشد، حجاب کامل است. البته یک حد اکثری هم برایش گذاشتند که همان بحث جلباب است؛
ضوابط دیگری هم گفته شده؛ مثلاً خداوند فرموده است طوری صحبت نکنید که به شما طمع بکنند، درست است آن کسی که به شما طمع می کند، مریض است اما برای اینکه شما در معرض آسیب قرار نگیرید ادامه مطلب ...حد ارتباط با نامحرم کجا است؟ضمنا آیا این حد در دنیای واقعی و مجازی فرق می کند یا خیر؟
حد ارتباط با نامحرم این است که ما با هم داد و ستد عاطفی نکنیم . یعنی به دنبال صید کردن دل یکدیگر نباشیم . این یکی از راه هایی است که به نظر دور است اما خیلی نزدیک است .
به قول قرآن : همه ی آدم ها نسبت به خود ، خودآگاهی دارند ولی مدام توجیه می کنند .
می گویند ما در محیط های مجازی یکدیگر را نمی بینیم . پس می توانیم هر حرفی را راحت بزنیم .
اما من از آنها سوال می کنم که وقتی شما در این فضاهای نت نظر می گذارید و با یکدیگر گفتگو می کنید آیا این داد و ستد عاطفی رخ می دهد یا خیر؟
وقتی که شما از انواع تصاویر و کلمات و روش هایی که در محیط های دیجیتال است استفاده می کنید برای اینکه احساس و حالات فکری و روحی خود را به طرف مقابل منتقل کنید در او هیچ حسی را ایجاد نمی کنید ؟
در حقیقت قبل از اینکه شما با فکر او ارتباط برقرار کنید در دل و احساس اوجا باز کرده اید .
این جا باز کردن در احساس و دل فرد نامحرم همان حریم حرامی است که شما وارد شده اید .
ادامه مطلب ...همیشه اینطور بوده که جسم از روح مهمتر بوده.مثلا وقتی دلمون درد می گیره یا درد دندون داریم و یابدتر خدایی نکرده به یه بیماری مزمن گرفتار می شیم متوسل به هر چیزی می شیم تا فقط کمی
کمتر درد بکشیم و یا زودتر از درد خلاص بشیم.به نظر شما هایی که قائل به وجود روح هستید،چرا
دردهای روحی ما زیاد واسه ما مهم نیست؟ چرا برای درمان این دردها اینقدر به اب و آتیش نمی زنیم
و خودمون را نمی کشیم تا از درد های مزمنی که تا اون دنیا هم همراه ما میاد راحت شیم؟دردهایی
که دیگه برامون درد نیست.چقدر بده که دردهای دیروز امروزه شده جزء آمال ما.تو پرانتز بگم روی حرفم
با بچه مثبتا نیست ها!لطفا به دل نگیرن پرانتز بسته. چقدر بده که به قول بچه ها تو کف چیزی باشیم
که مرض و بیماریه.گاهی واسه رسیدن به اون حتی نذر و نیاز هم می کنیم.حالا چرا دارم این حرفا رو
می زنم و به قول معروف منبر رفتم؟چون می خوام وارد بحث شیرین دینی - اجتماعی الودگی جنسی
بشم.خیلی می بخشید ها که اینطوری می گم چون من قائل به مفاهیم هستم ادامه مطلب ...اصولا زنان و مردان گرایش به خودآرایی دارند تا این گونه جنس مخالف را برانگیزند و توجه آنان را به خود جلب و جذب کنند. در اسلام تهییج همسران از طریق خودآرایی مورد تشویق و ترغیب قرار گرفته و آیات و روایات بسیاری در این زمینه وارد شده است که چگونه همسران به این نیاز طبیعی یک دیگر پاسخ دهند و با پوشیدن و آراستن خود به زر و زیور و جامه های زیبا و خوشنگار، شرایط مناسب و شایسته ای برای پاسخ به عواطف و احساسات یک دیگر در این حوزه فراهم آورند.
بی گمان، این تهییج و برانگیزاندن عواطف و احساسات جنس
مخالف، نیازمند پاسخ گویی های جنسی مناسبی از سوی همسران است که در آیاتی
از جمله 58 سوره نور بدان اشاره و توجه داده شده است. در این آیات از خلوت
های سه گانه همسران در شبانه و روز سخن به میان آمده که برای ارتباط جنسی
بوده و هیچ کسی حتی فرزندان نیز مجاز به شکستن حریم خلوت ایشان نیستند.
اما از آن جایی که هرگونه تهییج جنس مخالف از سوی دیگران به معنای شکستن
حدود الهی است، امری ممنوع و محرم دانسته شده است. بر این اساس همه عوامل و
ابزارهای تهییج جنسی جنس مخالف تحریم شده و قوانین سفت و سختی در این باره
وضع شده است تا جامعه در سلامت باقی بماند
آیت
الله حائری شیرازی: ما در برنامه های فرهنگی خودمان کارخانه معروف سازی
واجبات را تأسیس نکردهایم، آنوقت توقع داریم واجب معروف نشده را مورد امر و
حرام منکر نشده را مورد نهی قرار دهیم.
ایشان در ادامه سخنان خود فرمودند: «ما در برنامه های فرهنگی خودمان کارخانه معروف سازی واجبات را تأسیس نکرده ایم، آنوقت توقع داریم واجب معروف نشده را مورد امر و حرام منکر نشده را مورد نهی قرار دهیم».
وی افزود: بیگانگان و دشمنان اسلام و انقلاب از غفلت ما حداکثر استفاده را کرده اند و کارخانه منکر زدایی از منکرات را راه انداخته اند و معروف های جامعه را بی ارزش نشان می دهند و به شدت در این زمینه در حال ادامه مطلب ...مدیر مؤسسه ریحانةالنبی(س) از برگزاری طرح تثبیت حجاب با عنوان طرح «خوش حجابی» در شهرهای مختلف کشور خبر داد.
حجتالاسلام والمسلمین محمدمهدی ابراهیمپور با اشاره به برنامههای مؤسسه ریحانةالنبی(س) اظهار کرد: فعالیتهای این مؤسسه در راستای توسعه و ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب در سطح کشور در حال انجام است.
مدیر مؤسسه ریحانةالنبی(س) گفت: با اجرای فعالیتهای پیگیر در سطح کشور، در سطح دانشآموزی با رشد 50 درصدی نوجوانان کشور در این زمینه مواجه بودهایم و استقبال آنان به حجاب برتر به مراتب نسبت به گذشته ارتقا یافته است، حتی خانوادههای آنان نیز از این مسئله بسیار خرسند بودهاند که این رضایت در بازخوردهای گزارشی و برخوردهای آنان با این مسائل به خصوص در ارتباطات با مدارس دریافت شده است ادامه مطلب ...