َ

َ

نظرقرآن درباره دوست پسر/دوست دختر بازی:

قرآن صراحتاً از ایجاد و برقراری رابطه ی دوستی میان دختران و پسران نهی فرموده و آنرا حرام اعلام میکند: 

تا آنجا که میگوید یک زن و دختر مومن هرگز نباید با یک مرد یا پسر رابطه ی دوستی داته باشد یعنی این کار را حرام اعلام میکند:«وَ لا مُتَّخِذاتِ أَخْدان‏»نساء آیه 25 

 و یا «وَ لا مُتَّخِذی أَخْدان‏» مائده-آیه 5 

  اما نکته ای که بسیار مهم است این است که قرآن به شدت از برقرای رابطه جنسی میان دختر و پسر نهی فرموده و حتی نزدیک شدن به این نوع از سکس نامشروع را نیز حرام اعلام میکند و میفرماید که به زنا نزدیک نشوید و این خود نشان میدهد که مسئله چقدر مهم است که حتی نباید به آن نزدیک شده چه برسد به این که این کار را انجام داد: 

«وَ لا تَقْرَبُوا الزِّنى‏ إِنَّهُ کانَ فاحِشَةً وَ ساءَ سَبیلاً »

 

نها و تنها یک جا، قرآن اجازه داده که یک زن مسلمان حجابش رو در مقابل مردان نامحرم برداره و اونم با حفظ یه شرایط خاص؛اما قبلش به مطلب زیر توجه کنید بعد برمیگردیم سراغ این موضوع:

این اواخر خبری روی سایتهای مختلف خبری به نقل از سایت مشرق درج شد که توجه شما رو به اون ،از سایت راسخون جلب میکنم بعدش میرم سراغ اون مورد استثناء از قرآن کریم:«به گزارش راسخون به نقل از مشرق، پس از اعزام تعدادی از بازیگران سینما به حج عمره و حضور آنان در مسجد الحرام، برخی زائران با مشاهده آنان به بحث ها و گفتگوهایی درباره دیدگاه های آنان پرداختند.یکی از زائرین خطاب به خانم های بازیگر، به وضعیت حجاب آنان در فیلم ها اعتراض کرد و گفت: وضعیت شما در بعضی از فیلم ها به گونه ای است که نمی توان آن فیلم ها را با خانواده دید.

مهناز افشار در پاسخ به این زائر وضعیت قوانین و حجاب در مالزی را مثال زد و گفت که خوب است همان آزادی و قانون مالزی درباره حجاب در ایران هم پیاده شود.
در همین هنگام رز رضوی نیز وارد بحث شد و گفت: شما یک آیه از قرآن بیاورید که در آن با نمایان بودن بدن زن مخالفت شده باشد!

زائر گفت: نظر همه مراجع مبنی بر ممنوعیت نمایان بودن برجستگی های بدن زنان است.

رز رضوی پاسخ داد: برای ما قرآن مهم است، نه ....

رز رضوی همچنین تاکید کرد: در ایران هم وضعیت حجاب باید مثل کشورهایی مانند سوریه، مالزی و لبنان باشد.»

 

 این ماجرا کاملا واقعی است. اما قبلش یه آیه براتون بگم: «وَ تَرى‏ کَثیراً مِنْهُمْ یُسارِعُونَ فِی الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ وَ أَکْلِهِمُ السُّحْتَ لَبِئْسَ ما کانُوا یَعْمَلُونَ » مائده-62 

و بسیاری از آنها را می بینی که در گناه و دشمنی و خوردن مال حرام ،شتاب می کنند.(پس) یقینا بد است آنچه انجام می دهند.» 

سالهای قبل یه خانواده که رابطه ی دور فامیلی هم باهامون داشتن، همسایه مون بودن.(البته الان هم هستند).این خانواده چندتا دختر و دو تا پسر داشتند.به مرور این بچه ها بزرگ شدن و بزرگترین بچه شون که دختر هم بود با یه بنده خدایی ازدواج کرد. 

بعد از یه مدت که از ازدواجشون گذشت،معلوم نبود چطور شده که گفتن،دختره شوهر و سه تا بچه شو رها کرده و رفته به یکی از شهرهای مجاور و اونجا خودفروشی میکنه. 

به هر حال، راست یا دروغ، این حرف همه جا پیچیده بود. تا اینکه توی این خانواده(که همسایه ما هستند) یه نقشه ی شوم برای این دختر ،کشیده میشه(یا توسط همشون یا یکیشون).


رآن کریم میفرماید:«وَ قَرْنَ فی‏ بُیُوتِکُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِیَّةِ الْأُولى‏» احزاب-33

یعنی: (ای پیامبر به زنان خودت و زنان مومن بگو:) باید در خانه هایتان بمانید و به صورت آرایش دوران جاهلیت خود را نیارائید.

چند نکته توی این آیه وجود داره: اول اینکه میفرماید زنان مومن توی خانه های خودشون بمونن و از اینجا معلوم میشه که توصیه ی اول قرآن موندن زن توی خونه و عدم خروج اون از منزله مگر در موارد ضروری.(که الان اینجوری نیست و اگه این حرف رو بزنی بعضی از افراد می خورنت!!!)

دوم اینکه به شکل زنان دوران جاهلیت نباید آرایش کرد و زینت ها رو بیرون انداخت.زنان دوران جاهلیت ،موهاشون و بیرون می انداختند و جواهراتشون رو هم ظاهر میکردند و گاها بخش هایی از بدن رو هم نمایان میکردند.پس این آیه میگه که زنان نباید موهاشون رو برای نامحرم آشکار کنند(که الان توی جامعه ی ما می کنن).

زن ها نباید زینت های خودشون رو برای نامحرمان آشکار کنن: زینت های اونها به دو دسته تقسیم میشه: 1- زینت های خدادادی 2- زینت های اکتسابی

نص صریح قرآن ،که تاکید بر حفظ حجاب میکنه، برخلاف این تاکید قرآن،یه عده می خوان هرجور که شده خودشون رو جهنمی کنن.


آیا این تصاویر در شان یک کشور اسلامی و یک فرد مسلمان هست که به اینصورت ،اونم به شکل علنی و آشکار،حجابش رو کنار بذاره و در انظار عموم حاضر بشه،قضاوت با شما.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد