َ

َ

نه شوری شور؛نه به این بی نمکی!

مونالیزای با حجابتوی محله ی ما یه خانواده ای زندگی میکنن که «دینشون از عقلشون بیشتره!». اول این جمله رو توضیح بدم که یعنی چی؟ یعنی اینکه یه عده از آدمها هستن که دینشون با عقلشون انطباق داره.نه دینشون از عقلشون جلو تره و نه عقلشون از دینشون،مثل حضرت علی(ع). اما یه عده ی دیگه صرفا بخاطر اینکه فقط گفته میشه دین خوبه و دیندار بودن خوبه،مومن و مسلمون هستند و در واقع دینشون از عقلشون جلو تره،مثل خوارج.یه عده ی دیگه هم هستن که عقلشون از دینشون جلوتره(به اصطلاح امروزی،روشنفکرن) مثل عمر و عاص که عقلش مایه ی بدبختی و عاقبت به شرّ شدنش شد. اما افراد دسته ی اول هم از نظر عقل و هم از نظر دین،از جایگاه بسیار بالاتری برخوردارن.

این خونواده دو تا دختر داره که دختر بزرگ خونواده به قدری در حجاب و اسلامی گری افراط کرده که موجب وهن یا تمسخر خودش توسط دیگران شده.(البته بگم تمسخر دیگران هرگز مانع از اجرای حکم و امر خدا نیست)اما یه وقتهایی افراطی گری ماها باعث میشه که خودمون دین و دینداری رو به دیگران جور دیگه ای نشون بدیم که باعث نفرت اونها از دین و حجاب بشه.

این خانوم محترم، به قدری چادرش رو توی صورتش میگیره که به تعبیر یه بنده خدایی، فقط دماغش بیرونه!!!

خوب حالا شما قضاوت کنید:

مردمی که ایشون رو توی خیابون می بینند چی فکر میکنن.(البته قبول داریم که یه جاهایی نباید به حرف مردم توجه کرد) اما به هر حال مومن هم شان و شخصیتی داره و هرگز نباید خودش رو در معرض اتهام و تعرض دیگران قرار بده.

حالا فرض کنید این خانوم رو شما توی خیابون دیدید. خدا وکیلی چه فکری در موردش میکنید؟؟

بعضیها ممکنه پنهانی مسخره ش کنن.

بعضیها ممکنه با صدای بلند تر و برای استهزاء ،بهش بگن: خواهر!!!!

بعضیها ممکنه در درون خودشون نفرت زیادی از این شخص و یا حتی حجاب پیدا کنن و ...

.

.

.

اما به هر حال اسلام برای حجاب حد و حدود تعیین کرده و گفته زنها دستاشون از انگشت تا مچ و صورتشون فقط در محدوده ی گردی صورت رو میتونن بیرون بذارن.

خوب! حالا که اسلام چنین اجازه ای رو داده، آیا اون بهتر میدونسته که این حدود رو تعیین کرده یا ما؟؟

چرا یه وقتایی ما کاسه ی داغ تر از آش میشم؟؟


به هر حال یه وقتایی بعضیها با یه سری از رفتارهای خودشون ، ناخواسته به دین ضربه میزنن.


والسلام علی من اتبع الهدی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد