َ

َ

حکایت سانسور لباس کاترین اشتون در ایران !!!

عصر ایران: در جریان دیدار و مذاکرات سعید جلیلی پیشین دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و خانم کاترین اشتون ، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ،که بهمن 1389 صورت گرفت ، اشتون لباسی پوشیده بود که هر چند در عرف دیپلماتیک غیر معمول نبود ولی برخی رسانه های ایرانی برای انتشار تصاویر اشتون ، با استفاده از فتوشاپ ، یقه لباس وی را کمی بالاتر بردند تا با استانداردهای نانوشته رسانه ای در ایران نزدیک کنند!
فتوشاپ لباس اشتون
دیدار جلیلی و اشتون - بهمن 89

انتشار عکس های فتوشاپی اشتنون در ایران ، بازتاب فراوانی در رسانه های جهان داشت به گونه ای که سخنگوی کاترین اشتون هم به نحوه انتشار لباس کاترین اشتون در مطبوعات ایران واکنش نشان داد و گفت :‌"‌ پوشش خانم اشتون شایسته بود . لباس ایشان نیم تنه نبود. خیلی زنان در ایران  حجاب کامل دارند اما مذاکرات در سطح بین المللی بود و نه در ایران بلکه در یک کشور ثالث برگزار می شد".

روزنامه دیلی تلگراف بریتانیا هم در این باره نوشت: خانم اشتون بسیار مراقب بود تا یادش باشد که نباید با آقای جلیلی دست بدهد و برای این کار دستهایش را به پشت کمرش گره زده بود، اما شاید فکر این مساله را هم نمی کرد که یقه لباس او ظاهرا با استانداردهای مطبوعات ایران فاصله دارد و مطبوعات ایرانی برای انتشار تصویر او در صفحه اول خود مجبور خواهند شد تا یقه او را دستکاری کنند."

اما این بار قضیه متفاوت تر از قبل بود:
پوشش اشتون در مذاکرات استانبول 1391
دیدار جلیلی و اشتون - فروردین 91 - عکس: TODAY'S ZAMAN

جلیلی و اشتون
عکس: ایرنا

با گذشت حدود 15 ماه از آن مذاکرات ، این بار اشتون برای اینکه تصاویرش بار دیگر فتوشاپی نشوند ، نه تنها به احترام هیات ایرانی لباس پوشیده تری بر تن کرد ، بلکه پا فراتر گذاشت و با پارچه ای روسری مانند ، کل گردن خود را پوشاند که در پوشش وی بی سابقه بود و کاملاً مشخص بود که برای جلوگیری از تبعات فتوشاپی از نوع ایرانی ، این کار را کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد