َ

َ

چقدر به ارتباط این دو کلمه (مصونیت و محدویت) توجه کردین؟

       حجاب جاویدان  
شاید تا حالا بارها این جمله رو دیده باشید که «حجاب مصونیت است نه محدودیت» اما تا حالا چقدر به معنی کلماتی که تو این جمله به کار رفته فکر کردین و چقدر به ارتباط این  دو کلمه (مصونیت و محدویت) توجه کردین؟

امروز می خوام اول در باره مصونیت و محدودیت چند جمله بنویسم و بعدشم رابطه حجاب و مصونیت رو براتون توضیح بدم
محدودیت = دارای حد بودن  - محدود بودن (لغتنامه دهخدا) limitation
مصونیت = مصون ماندن . محفوظ بودن . حفظ شدن . مامون بودن . immunity
-مصونیت پارلمانی ; در اصطلاح حقوقی ، مصون بودن نماینده مجلس است از تعرض و تعقیب قضایی مگر آنگاه که مجلس از او سلب مصونیت کند.
-مصونیت سیاسی ; مصون بودن عضو دستگاه دیپلماسی است در کشور دیگر از برخی مقررات داخلی و تعقیب و مجازات قضایی و جزایی آن کشور

-مصونیت سیاسی ; مصون بودن عضو دستگاه دیپلماسی است در کشور دیگر از برخی مقررات داخلی و تعقیب و مجازات قضایی و جزایی آن کشور.

این معنی بود که در مورد  این دو جمله در لغتنامه ها پیدا کردم اما آیا محدودیت به همین معنی که ذکر کردم در مورد حجاب صدق می کنه یا نه؟

و آیا حجاب محدودیت هست یا نه؟

اگه بدون تعصب بخوایم به این سوال جواب بدم باید بگم 2 دیدگاه در اینجا وجود داره

دیدگاه اول اینه که بله حجاب، محدودیت است و پوشیدن زنها در یک پارچه به نام چادر آنها را محدود می کند، اما دیدگاه دومی هم وجود دارد که با وجودی که منکر این محدودیت نیستند اما قائل هستن که این محدودیت جزئی، آزادی بزرگتری رو به ارمغان میاره و اون آزادی، همون در امان بودن زن از گزندها است!

نمی دونم شما کدوم نظریه رو قبول دارین اما به هر حال وجود مرز و حد و حدود چیزیه که ذات انسان و فطرت بشر همیشه به دنبال اون بوده و چیزیه که نمیشه منکر اون شد و شاید فلسفه به وجود اومدن حدود و مرزها بین کشورها هم همین باشد.

و این حد و مرز داشتن علاوه بر مصون بودن شخص، یک آرامش روانی نیز در انسان ایجاد می کنه که خود این آرامش روانی هم، دلیلی بر اختیار حد در نوع بشر است و رسیدن به آرامش روانی و روحی ، خود یکی از بزرگترین خواسته های انسانهاست. و با هر عقیده ای هم که باشیم مطمئن هستم که در مقابل تجاوز دیگران به حریم خصوصی خود، جبهه می گیریم و مانع از نفوذ آنها می شویم.

پس فطرت بشر بر این است که تجاوز به حقوق دیگران را بد می داند و مثلا بدون اجازه وارد خانه کسی شدن یا بدون اجازه از اموال کسی استفاده کردن رو نفس انسان بد می داند و ادیان الهی نیز بر این مطلب مهر تائید گذاشته اند و لازمه زندگی اجتماعی نیز همین است که به داشته های دیگران احترام گذاشت، زیرا یکی از قوانین اجتماعی زیستن پذیرفتن این محدودیت هاست.

با این مقدمه به سراغ رابطه بین حجاب و مصونیت میرم، که این نوع پوشش چقدر میتونه به مصونیت زن کمک کنه!

باید بگم زن به عنوان یک جنس لطیف، بیشتر از هر چیز نیاز به مواظبت و نگهبانی داره، و حجاب میتونه یک نگهبان خوب در برابر دیدگان هرزه و هوس آلود دیگران باشد و وقتی که زن پوششی رو برای خود انتخاب می کنه که نگاه های زهر آلود رو کمتر به خود متوجه می کنه پس کمتر هم مورد آسیب قرار می گیره و همچین به قوانین اجتماعی زیستن نیز احترام گذاشته است.

پس این مصونیت، نتیجه مستقیم آن محفوظیت است، و هر چند سختی کوچکی را به همراه دارد اما ارمغان بزرگی را به دنبال دارد که بزرگی این ارمغان ، سختی کوچک را ناچیز و ناچیز تر می کنه....

حجاب مثله دیوار میمونه، هر چه شما جنس ارزشمندتری داشته باشید دیوار محکم تری دور آن می کشید و محکم بودن حفاظ، بالا بودن ارزش جنس محافظت شده رو بیشتر معلوم می کنه. مطمئناً شما تا حالا ندیدین که کسی یک تکه سنگ بی ارزش را در گاو صندوق بذاره، اما همیشه جواهرات گرانبها رو داغل محکم ترین گاوصندوقها می ذارن

حال زن به عنوان کسی که پرورش دهنده نسل انسان است و حتی بالا تر،(تا جایی که مرحوم امام خمینی می فرماید: از دامن زن ، مرد به معراج می رود) آیا ارزش این همه محافظت و مراقبت رو نداره؟؟!!

حجاب محدودیت است برای آدم نماهای هرزه ای که فقط به دنبال هوس خودشان هستند و بهترین وسیله برای کامیابیشان جسم و روح توست، که از سر نا آگاهیت آنها را به نمایش در آورده ای

 

با نظراتتون منو در بهتر شدن مطالب، کمک کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد