َ

َ

نگاه شجریان به حرف دین!!!

                    

محمدرضا شجریان رو که دیگه میشناسید؟؟ ایشون یکی از خواننده های با سابقه ی کشورمون هست که ماه رمضون با صدای زیبای اون و در قطعه ی «ربَّنا»، یاد آور صدای زیبای این خواننده س!

اما این خواننده با وجود اینکه کارهای زیبایی داشت و در دل مردم ایران جا کرده بود،در اظهاراتی نسنجیده و غیر معقول حرف خودشو در مقابل حرف دین قرار میده و نظری میده که انسان رو در مورد تدین و سطح ایمان اون به شک وامیداره!!!

ایشون در یکی از مصاحبه هاش به صراحت میگه که خواننده گی زن ها اشکالی نداره و این چه منطقیه ای که صدای مرد برای زنان تحریک کننده نیست ولی صدای زنان برای مردان تحریک کننده س؟؟؟؟

اون با طرح این سوال و همچنین با گفتن اینکه صدای زنان بخشی از موسیقی ماست،این شبهه رو بوجود میاره که حرفی که سال های سال توسط علمای بزرگ شیعی در مورد حرمت خوانندگی زنان گفته شده رو مورد تردید قرار میده!!!

جهت گیری های شجریان در سال های اخیر باعث شده که عزت و احترامی که بخشی از جامعه ی دیندار ایرانی برای این خواننده قائل بودن،از بین بره و نگاه ها نسبت به اون عوض بشه.

زن به قدری از نظر اسلام حساس و ارزشمنده که باید همیشه مثل یه مروارید در جایی امن و به دور از دسترس اغیار قرار بگیره تا مورد آسیب قرار نگیره.

در ثانی در جامعه ی ما حجاب زنان نسبت به حجاب مردان بیشتر و کامل تره و این در حالیه که مردان میتونن سر و گردن و ست های خودشون رو بیرون بذارن و این بخاطر اینه که جنس مردان نسبت به زنان متفاوت تره.

اصلا در زبان عربی مونث به موجحودی گفته میشه که دارای بدنی زیبا و نرم و لطیف باشه.

و در قیاس بین مرد و زن،این زنان هستند که اینچنین خصوصیتی رو دارن و خدا هم عمدا این خصوصیت رو به زنان داده تا زمینه های گرایش مردان به زنان رو فراهم کنه تا اینکه پایه های ازدواج و به تبع اون امتداد نسل بشر ، صورت بگیره!!!

اما نرمی و لطافت(به اون شکلی که در زنان هست) در میون مردان وجود نداره و این هم به خاطر اینه که مردان فقط مجاز به بهره گیری و داشتن رابطه ی سالم جنسی با زنان هستن نه با مردان دیگه!!!


حالا که زن این همه مهم و حساسه ،آیا نباید در پرده های عفت و حیاء قرار بگیره و زمینه های تحریک مردان رو از بین ببره؟؟؟

آیا این زن آزادانه میتونه توی انظار عمومی و با وضعیت برهنه حاضر بشه و بهخوانندگی و عشوه گری بپردازه؟؟

الان وضعیت کاباره های آمریکا نشون میده که خوانندگان زن غربی به کرات مورد تجاوز و یا حتی خشونت های جنسی از سوی مردان قرزار گرفتن!!

میدونید علتش چیه؟؟؟

علتش اینه که اونها هم مثل آقای شجریان چنین نگاه کوته فکرانه ای داشتن و زن رو از حجاب خودش بیرون آوردن و در معرض نگاه هر کس و ناکسی قرار دادن.

اما آیا شما کشوری رو سراغ دارید که در اون(بصورت معمول و عادی و طبیعی و به کرات) مردان خواننده ی اون کشور مورد تجاوز زنان دیگه قرار گرفته باشن؟؟؟؟

جوابش کاملا واضحه!!

بگذریم!

اما قیاس نابجا کردن بین دو نوع از انسان که روحیات بسیار بسیار متفاوتی از نظر خلقت دارن و حتی توی جسمشون هم اختلاف خلقتی وجود داره یه کار نسنجیده و غیر منطقیه!


از طرف دیگه یه سوال از آقای شجریان مطرح میشه و اونم اینه که آیا کسی از مراجع تقلید میتونه بگه که آقای شجریان شما باید فلان قطعه ی از بهمان ترانه تون رو توی دستگاه ماهور یا نهاوند باید بخونید؟؟؟

مسلماً و یقیناً نمیتونه بگه چون این کار(خواننده گی) یه کار حرفه ایه و آقای شجریان توی اون استاده نه مراجع تقلید.

نتیجه اینکه همون طور که آقای شجریان در کار خودش خِبره و استاده مراجع تقلید هم سال های سال درس خوندن . اونم درس دین.

شاید 30،40 یا 70 سال انواع و اقسام روایات و آیات رو بررسی کردن تا به این نتیجه رسیدن که خواننده گی زنان حرمت شرعی داره!!

حالا چطور آقای شجریان اینقدر به خودش جرات میده که در کاری که اصلا توش سر رشته نداره و تخصصی توی اون نداره حرف بزنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


نتیجه اینکه وقتی در موارد مختلف قیاس نابجا و مع الفارق کنیم حاصلی جز خروج از راه و مسیر الهی در پی نداره!!!


کلام آخر اینکه:

آقای شجریان مردم ایران شما رو دوست داشتن اما هرگز حاضر نیستن که شما رو با ارزش های اسلامی و دینی خودشون عوض کنن و اسلام ناب محمدی(ص) و احکام اون رو کنار بذارن و از شما دفاع کنن.

چون اسلام رو از شما و امثال شما بیشتر دوست دارن.



والسلام علی من اتبع الهدی

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
جاوید 9 خرداد 1391 ساعت 08:44 ب.ظ

سلام من می خوام در بخش وبلاگ نویسی جشنواره شرکت کنم ولی نمی دانم که باید چه جوری ثبت نام کنم در صورتی که مهلت جشنواره نیز رو به اتمام است ومن در آخرین لحظات متوجه شدم از شما تقاضا دارم که منو کمک کنید که چه جوری می توانم در این جشنواره شرکت کنم وبلاگهای من برای شرکت در جشنواره آدرس زیر می باشد
1:وبلاگ حجاب جاویدان
http://hejabjavidan.blogsky.com

2:قرآن معجزه جاویدان
http://kalamekhoda.blogfa.com
شماره همراه من:09112175021

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد